יום שני, 17 בספטמבר 2012

תפקיד המורה בעידן הידע - המשך


בימים אלו כעבודה מסכמת בקורס " הערכת טכנולוגיות – מידע וידע "  בחרנו להתמקד בסוגיה שמעסיקה אותנו במהלך השנה האחרונה – דמות המורה ותפקידו בעידן הידע . כתיבת עבודה והצעה למחקר פעולה בנושא יאפשרו לנו לנסות להוביל את השינוי המהותי המתבקש מתוכנית התאמת מערכת החינוך למאה ה -  21  והיא שינוי תפיסתו ותפקידו של המורה. ממורה המוסר ידע  למורה המפתח חשיבה המבוססת על הקניית כלים ותיאוריות העומדים ביסוד תחומי בידע השונים ובהבנה מעמיקה של התכנים הנלמדים.

התפיסה השגויה השלטת היא שתפקיד הטכנולוגיה הוא בגיוון ובהרחבה של ההוראה באמצעות אמצעי המחשה המעוררים את הקשב והמוטיבציה של התלמידים. נוכל לשנות תפיסה זו רק ע"י השקעה בהתפתחות המקצועית של המורים המתמקדות בהיבטים הפדגוגיים ולא בהיבטים הטכנולוגיים.

לדעתי אם נשתמש רק בטכנולוגיה עצמה ללא שילוב של הפדגוגיה ולא נעשה שינוי אמיתי לא נוכל להגיע לשינוי המיוחל והטכנולוגיה תשמש כאמצעי גיוון ולא יותר.  תפקידנו כמורים  להציב בפני הלומדים אתגרים אינטלקטואליים ומיומנויות שבהם יוכלו להשתמש בעתיד. על מנת לממש שינוי זה על בית הספר להתנהל כארגון לומד המאפשר למוריו לעבור בתהליך הדרגתי תוך תחושת ביטחון, עבודה שיתופית ודיאלוג מתמיד רק כך ניתן יהיה לחזק אצל המורים את תחושת השליטה , הבנה טובה יותר של השינוי ומגבירה את תחושת המחויבות לשינוי.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה