יום שלישי, 29 במאי 2012

חזון בית ספרי

במסגרת קורס "מדעי החינוך במאה ה- 21"  לימודי תואר שני במכללה ללימודים אקדמאים אור יהודה למדנו על התפתחות החינוך, השפעת הרעיונות התעשייתיים על מדיניות החינוך, גישות בחינוך ובמקביל התפתחות המין האנושי, המוח. קורס זה  רק חידדו אצלי את האי נוחות שאני חשה בקשר למצב בו נימצאת מערכת החינוך. לפני שנה בית הספר שלי הצטרף לכוח הראשון של מיישמי תוכנית התאמת החינוך למאה ה- 21 ואני מונתי להיות רכזת התוכנית בביה"ס. כבר בתחילת הדרך חשתי שבתוכנית הזו מפספסים משהו גדול באמת, להתאים את מערכת החינוך למאה ה - 21 לא יכול להסתכם בהכנסת מקרנים לכיתות, מחשבים ניידים למורים, השתלמויות מינוריות , כתיבת טפסים אין סופיים . על מנת להתאים את בתי הספר למאה ה - 21 צריך לעשות שינוי יסודי בתפיסת העולם של מערכת החינוך ולא יכול להיות שבתי הספר יתפקדו במתכונת של המאה ה- 18 עידן המהפכה התעשייתית ורק ע"י הכנסת מחשבים ומקרנים יתכולל שינוי אמיתי, עד כדי התאמה למאה ה - 21...


במסגרת הקורס ראינו סרטון מופלא מהיוטיוב שמתאר את הבעייתיות בה נמצאת מערכת  החינוך ואת הצורך העז בהכנסת שינוי מהותי.







לאחר צפייה הסרטון הנל, הכרות עם מערכת החינוך במהלך ההיסטוריה , מבנה המוח האנושי  והאי נחת מהשינויים שמשרד החינוך יוזם התבקשנו לכתוב חזון. זאת היתה עבורנו הזדמנות לחלום ולנסות להתחבר לגישות  חינוך מתקדמות שיכולות לעצב מחדש את תפיסות העולם של מערכת החינוך על מנת שתתאים למאה ה - 21 כמו שהיא מתיימרת לעשות. החזון שלנו מגדיר את בית הספר "דרור" כבית ספר דמוקרטי  הדוגל בגישה הקונסטרוקטיביסטית המכוון את תלמידיו לחוות את הלמידה  כתהליך פעיל של מעורבות ויחסי גומלין עם הסביבה ועם לומדים אחרים, מכאן שתוכנית לימודים בבית הספר צריכות להוות סביבה שבה התלמידים פועלים כממציאים וכמדענים, תלמידיו יוכלו לבחור את תחומי העניין שאותם הם רוצה ללמוד, תלמידיו יהיו שותפים פעילים ומעורבים  בהחלטות, בבית הספר לא לומדים בכיתות על פי גיל, למידה בכיתות קטנות,  הלמידה נעשת בצוותי למידה תוך סבלנות וכבוד הדדי .
https://docs.google.com/presentation/d/1NXsmCSFEpaBvy_a52uToncatVP9YUdjWbpDC3oc8e3g/edit?pli=1#slide=id.p



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה