יום שבת, 21 ביולי 2012

תכנון ועיצוב סביבות למידה ממוחשבות - קלי קלות, האומנם?

במסגרת תוכנית התקשוב מתבקשות המורות לתכנן ולבנות יחידות לימוד מתוקשבות עבור התלמידים דרישה זו על פניה נראת פשוטה רק צריך להתגבר על המימד הטכנולוגי והפתרון מתרכז בעיקר בהדרכה להעלאת החומרים לאתר, בניית מצגות וכד'.
אבל הקושי העיקרי הוא בעצם מבנה היחידה הרציונל שלה ותאוריית הלמידה לפיה תבנה היחידה .
אחת הדרכים להתגבר על הקושי זה היא לגלוש באתרים כמו גלים, אופק ואחרים לצפות ביחידת לימוד מעובדת בנושא מסויים ולנסות דרכה לבנות יחידה נוספת שדומה מבחינת עקרונותיה ליחידה שצפו בה. ללא ניתוח וחשיבה מעמיקה על מאפייני סביבת הלמידה.
לצערי עיקר ההדרכות וההשתלמויות עוסקות בפתרונות הטכנולוגיים והיכולות המחשוביות שיש לכל מורה ולא מעצימים את המורים בידע על מאפייני הלמידה בסביבה מתוקשבת ע"י כל אחת מתאוריות הלמידה אותן כולנו מכירות (מקווה).

במסגרת קורס "הערכת טכנולוגיות מידע וידע" בתואר שני במכללה האקדמאית אור יהודה התוודנו לספר  בשם : "עקרונות בעיצוב ובניתוח של סביבות למידה ממוחשבות" מאת יורם עשת ורונן המר בו הם סוקרים את תאוריות הלמידה ואת מאפייני הלמידה בסביבה ממוחשבת בכל אחת מהתאוריות. בעמוד 39 -  40 ישנה טבלת השוואה בין שלושת גישות ההוראה המרכזות את הדברים (מומלץ).


אני חושבת שאם נשכיל לעבור ממצב של התעסקות רק הטכנולוגיה ללא חשיבה על גישות ההוראה השונות ונבחר משימות המתאימות ומעלות את איכות הלמידה במחשב לא נוכל באמת לנצל את הפוטנציאל שטמון בלמידה ממוחשבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה