יום שלישי, 31 ביולי 2012

דפוסי הגלישה באינטרנט של הישראלים

 בהמשך לשינוי ולהשקעה הרבה שנעשת בבתי הספר במטרה להקנות לתימידים את מיומנויות המאה ה - 21 . משרד החינוך שם לו למטרה במסגרת תוכנית התקשוב גם את הידוק הקשר בין בית הספר לקהילה ולבית . על מנת להשיג מטרה זו עלינו להכיר את הרגלי הגלישה בקרב הישראלים. בשבוע האחרון נחשפתי למחקר "ישראלים בעידן הדיגיטלי 2012 " ( דר' יובל דרור) שבו הוא מציג כמה מסקנות שיכולות לעניין מאוד אותנו כמובילוי שינוי בבתי הספר שלנו ולכוון את התקשורת עם ההורים בכמה רבדים המתאימים לדפוסי הגלישה של האוכלוסיה איתה אנו עומדים בקשר.

מספר מסקנות מהמחקר שעשויות לעניין את רכז/ת התקשוב:

1. שכמעט 85% מאזרחי ישראל בעלי הכנסה מעל הממוצע מחוברים לאינטרנט, רק 55% מבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע מחוברים. 
    
2.  יותר מ-90% מבעלי ההכנסה הגבוהה מתחברים מדי יום לאינטרנט, בעוד שרק 75% מבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע מתחברים מדי יום.


3. כמעט 73% מהגולשים בגילאי 15-17 משתמשים בשירות רשת חברתית כלשהו מדי יום.

4. 81% מגולשי האינטרנט בגילאי 12-14 טענו שהסיבה לכך שהם משתמשים בשירותי רשתות חברתיות היא כדי "לשמור  על קשר עם חברים". ככל שהגיל עולה נרשמת ירידה בשיעור הגולשים שמציינים סיבה זו.

5. ככל שההשכלה גבוהה יותר, כך קטן הסיכוי לשימוש ברשתות חברתיות מדי יום.



לא די בהצהרה כי אחת ממטרות התוכנית התקשוב היא הידוק הקשר עם הקהילה ובתי התלמידים על ביה"ס לנקות בצעדים על מנת להגשים מטרה חשובה זו. בבית הספר שאני עובדת מתקיים אחר הצהריים מרכז האינטרנט (במימון של קרן רש"י - מדערום ) העומד לרשות הקהילה שמטרתו לצמצם את הפער הדיגיטלי בקרב כל שכבות הגיל. לאחרונה רכזנו מאמץ בגיבוש קבוצות מבוגרים (הורים) אשר השתתפו בקורס להכרת המחשב ורכישת כלים ומיומנויות דיגיטליות. כמו כן בתחילת כל שנה אנו מזמנים את ההורים לביה"ס וחושפים בפניהם את העשייה ומזמינים אותם לקחת חלק פעיל העשייה ומעמידים לרשותם עזרה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה