יום שבת, 7 ביולי 2012

הילקוט הדיגיטלי של מט"ח

עם היציאה לחופשה (לא כמו שרוב אזרחי המדינה חושבים ) אנחנו המורות / מורית מתחילים לתכנן את שנה הבאה, תוכניות לימודים המשלבות את המיומנויות של המאה ה - 21 , לוח אירועים שנתי , חלוקת טקסים, תכנון טיולים, סל תרבות ו... מסדרים, מתקנים, עוטפים ורוכשים ספרי לימוד לשנה הבאה כאשר ברקע אני מנסה לגשש האם חברותי לצוות יסכימו לנסות את העבודה בספרים דיגיטליים של מט"ח - "הילקוט הדיגיטלי".




סביבת הלמידה מספקת מענה מערכתי מלא ומקיף למורה ולתלמיד, ומזמנת להם את מיטב הכלים  להוראה ולמידה הנדרשים במאה ה - 21 כגון: יצירתיות, יכולת פתרון בעיות, תקשורת בין אישית ועבודת צוות, גמישות וכושר הסתגלות מהיר, ניהול עצמי, פיתוח עצמי וחשיבה מערכתית.תחת קורת גג אחת.
ה"הילקוט הדיגיטלי " - כולל :
1. תכנים דיגיטלייים עשירים ואיכותיים.
2. ספרי לימוד דיגיטליים ואינטרקטיביים המעשירים ומעדכנים את תוכן הספר.
3. נערכת מתקדמת לניהול למידה (LMS).

השימוש ב"ילקוט הדיגיטלי" מקרב בין התלמידים אל חומר הלימוד באמצעות שילוב טכנולוגיה מתקדמת, הידוק הקשר בין מורה לתלמיד , הגברת העורבות ואינטרקטיביות של התלמיד במהלך הלמידה ע"י הוספת קישורים ושותוף עם חבריו לכיתה.

סירטון על בית ספר בפ"ת שמשתמש ב"ילקוט הגידיטלי"


גיא לוי - מנהל המוצרים המתוקשבים של מטח כותב  (מתוך:אתר מופת )

 ספר הלימוד הדיגיטאלי  - זהו הדור השלישי של ספרי הלימוד. לספר הלימוד הדיגיטאלי של כותר משולבים מיומנויות מידעניות כגון חיפוש ועיבוד מידע.  גם המיומנויות של אוריינות ויזואלית באות לידי ביטוי כאן : הקריאה של הטקסטים שונה ומאתגרת יותר . התלמיד יכול, אחרי איתור הפריט או התוכן הספציפי להגדיל את התוכן/הטקסט, לקבל המחשה לנושאי הלימוד באמצעות קישור לסרטי וידאו באינטרנט ( במערכת YOUTUBE ) .
חשיבות ההקשר הנושאי : צוותי התוכן של מט"ח איתרו וקישרו מאות סרטי וידאו מתאימים לתכנים של ספרי הלימוד הדיגיטאליים בכותר. 
התאמת המידע לתלמיד ( פרסונליזציה ) – אחרי זיהוי אישי של התלמיד במערכת כותר , הספר הופך להיות עותק דיגיטאלי פרטי של התלמיד כאשר בעותק זה שמורים ההערות המסומנות של התלמיד (פתקיות דיגיטאליות) כאשר עלעל וקרא בספר הדיגיטאלי.  תלמיד יכול בעותק הדיגיטאלי שלו לכתוב הערות, ליצור פתקיות דיגיטליות. ניתן בעקרון ליצור פתקית דיגיטאלית אישית או פתקית כיתתית ( ע"י המורה או קבוצת תלמידים) . ניתן  גם ליצור גם דוח-שיח דיגיטאלי של תלמידים סביב קטע תכני בספר הדיגיטאלי.
ספר הלימוד, הופך להיות , אפוא, לסביבת למידה אינטגרטיבית.
 ישנם יתרונות נוספים בשימוש בספרים הדיגיטליים כגון, איכות הסביבה והמעמסה הכבדה על גב התלמידים כאשר הם נידרשים לסחוב  יום יום ילקוט עב כרס.
כאשר כל היתרונות פרוסים פה לפנינו יחשב טיפשי לא לנסות להחדיר מערכת זו לביה"ס ואולי הדרך היעילה ביותר היא  ע"י גישת   "איים של חדשנות"  בתוך ביה"ס ושיתוף חדר מורים בהצלחות שמדביק את שאר הצוות ומורות יצליחו להתגבר על החשש ויוכלו לראות את היתרונות.

תגובה 1:

  1. איזה יופי!
    היכן שמעת על הדברים הנפלאים האלו?

    השבמחק