יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

תפקיד המורה בעידן הידע

בפוסט מתאריך 15.8.12 - "המורה המיטבי " התייחסתי לצורך בשינוי תפיסה לגבי תפקיד המורה בעידן הידע.
אנחנו צריכים לרענן את התפיסות שלנו לנוכח המציאות המשתנה על מנת להכשיר באמת את תלמידנו להיות האזרחים של המחר.  ברור לי ששינוי תפיסתי לא יכול לקרות ברגע אבל זה אפשרי.

במסגרת תפקידי בביה"ס (רכזת תקשוב) ולימודים לתואר שני , אני מחפשת את הדרך החדשה שבה אני צריכה ללכת  ואחר כך גם  חושבת על חברותי בצוותב. המהלך הקורס של דר' ליאת אייל צפינו בסרטון מ - TED  שבו הציגה מורה את תפיסתה.
הצפייה בסרטון ,דבריה ולתפיסתה החינוכית  של דיאנה המורה מייד חשבתי להציגו בפניכם כהשלמה לפוסטים הקודמים שדברתי בהם על ההתלבטות וחיפוש הדרך החדשה שלי כמורה. כמו כן מייד עולות לנגד עיניי חברותי לצוות - בחדר מורים שלנו אנחנו מקיימות דיון המתמשך על תפקידו החדש של המורה בעידן הנוכחי שכפי שמסבירה המורה בסרט שהוא שונה במהותו מתפקיד המורה בעידן הקודם שאנחנו והורנו היו בביה"ס, ישנם עדיין מורים  שלא מבינים את השינוי  אבל ישנם מורים שמודעים לשינוי אבל לא יודעים איך לבצע את השינוי הלכה למעשה בכיתה.


בעידן הידע , הידע אינו נמצא במוחו של המורה או בביה"ס, הידע נמצא בכל מקום ונגיש מאוד לכל האנשים ולכן מהות קיומו של ביה"ס צריך לעבור ממצב של מקום בו הידע "גר" למקום בו הילד יכול להתנסות, לחוות את הלמידה עם עמיתיו וכפי שנאמר בסרטון להכשל...

אם כל אחד מאיתנו שקורא את המציאות ומבין את הצורך בשינוי חייב להתחיל לעשות מעשה אצלו בכיתה ולאט לאט נראה "האיים יהפכו ליבשה גדולה"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה